חרגתם בבנייה? הנה העונש החדש שאתם צפויים לקבל

    "אכיפת עבירות התכנון והבנייה היא חלק מהפעלת שלטון החוק בקרב עבריינים שעד היום עשו דין לעצמם וניסו לעשות צחוק מהחוק. אין סיבה להיגרר לבתי משפט כשניתן להטיל ענישה מרתיעה מחוץ לכתלי בית המשפט. כך, ההרתעה תגדל והעומס על בתי המשפט יפחת".
    איתי גדסי 3 Comment on חרגתם בבנייה? הנה העונש החדש שאתם צפויים לקבל

    עברייני חוקי תכנון ובנייה יהיו צפויים לעונשים מידיים • כך עולה מתזכיר חוק שהפיצו היום שרת המשפטים איילת שקד ושר האוצר משה כחלון • הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה יוסמכו להטיל קנסות מנהליים על עברייני הבנייה

    בניה | אילוסטרציה צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90
    "אכיפת עבירות התכנון והבנייה היא חלק מהפעלת שלטון החוק בקרב עבריינים שעד היום עשו דין לעצמם וניסו לעשות צחוק מהחוק. אין סיבה להיגרר לבתי משפט כשניתן להטיל ענישה מרתיעה מחוץ לכתלי בית המשפט. כך, ההרתעה תגדל והעומס על בתי המשפט יפחת".
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עברייני חוקי תכנון ובנייה יהיו צפויים לעונשים מידיים – כך עולה מתזכיר חוק שהפיצו היום (רביעי) שרת המשפטים איילת שקד ושר האוצר משה כחלון. על פי תזכיר החוק, הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה יוסמכו להטיל קנסות מנהליים על עברייני הבנייה, בסכום של עד 220,000 ₪.

    המשמעות היא שהעבריינים לא יוכלו "לגרור רגליים" בבתי משפט, בניסיון להתיש את המערכת, כפי שנהוג כיום, ובדומה לקנסות תעבורה וחניה, הקנס יצטרך להיות משולם ללא משפט, אלא אם יבקש האדם להישפט. נוסף על כך, המפקחים יוכלו להשית גם קנס מצטבר, בגין משך הזמן בו נהנה העבריין מהבנייה הבלתי חוקית.

    תזכיר החוק עושה סדר גם בעבירות תכנון ובניה חמורות יותר, וקובע מתי המענה אליהן יהיה באפיק הפלילי בבית המשפט. במסגרת האפיק הפלילי, תוחמר הענישה המקסימלית לשלוש שנות מאסר במקום שנתיים הנהוגות כיום. כן יפשט תזכיר החוק את האפשרות לתת צו הריסה מנהלי וקובע, כי ניתן לדחות את ביצועו עד חצי שנה בלבד, ורק אם קיימת תכנית שמכוחה ניתן לתת לבנייה החדשה היתר.

    התזכיר גם יסדיר את היחסים בין רשויות האכיפה המקומיות לרשויות האכיפה מטעם המדינה ויאפשר, בין היתר, ליטול סמכויות מוועדות מקומיות לתכנון ובניה, ככל שהיא לא עושה את עבודתה.

    שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי "אכיפת עבירות התכנון והבנייה היא חלק מהפעלת שלטון החוק בקרב עבריינים שעד היום עשו דין לעצמם וניסו לעשות צחוק מהחוק. אין סיבה להיגרר לבתי משפט כשניתן להטיל ענישה מרתיעה מחוץ לכתלי בית המשפט. כך, ההרתעה תגדל והעומס על בתי המשפט יפחת".

    שר האוצר משה כחלון כי "הפרות של חוקי התכנון והבנייה פוגעות בציבור, באיכות החיים שלו ומהוות מטרד עבור אזרחים חפים מפשע. הפרות בתחום התכנון והבנייה לא נאכפו בשנים האחרונות בעיקר בגלל מחסור באמצעי אכיפה יעילים. החוק שאנחנו מביאים היום יעניק לגורמי האכיפה את הכלים הדרושים לביצוע עבודתם".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אילת שקד ומשה כחלון יזכרו לרע וישלמו על כך את המחיר בקלפי
      החוק חסר פורפורציות בלתי מידתי עד כדי מפלצתי
      להטיל קנס קרוב לרבע מליון ש"ח על עבירת בניה זה פשוט להרוג את הבנאדם
      החוק הזה מזכיר את החוק המפלצתי של משרד הכלכלה בעניין אכיפת דיני עבודה שמוטט עסקים רבים
      אגב חוק זה יפגע ללא ספק בציבור אלקטרואלי מובהק של מפלגתה של שקד (בניה לא חוקית וחריגות בהתנחלויות)
      וכן האוכלוסיות החלשות(משפרי דיור חסרי אמצעים) שעל גבם נבחר כחלון

    2. 2

      למה לעשות כותרת לא פרופרצינאלית הכותרת היא בלי קשר לכתבה

    3. 1

      לפעמים זה מה שאפשר לעשות ראה ערך רבי עקיבא פינת סוקולוב בבני ברק